Hei vaan taas !!

Minä olen aina pitänyt itseäni melko suvaitsevana, vapaamielisenä ja kaikki hyväksyvänä tyyppinä. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi äitiys ( vaikka näitä esimerkkejä voisin antaa useitakin, mutta kun aihe nyt tähän liittyy )
Itse olen ehdottomasti halunnut synnyttää laseni alakautta, imettää ja hoitaa kotona niin pitkään kuin voin, kuitenkaan en ole pitänyt section halunneita, tai siihen joutuneita, " korvike-vauvojen " äitejä, heti äitiysloman jälkeen töihin palaajia jne mitenkään huonompina tai epäonnistujina, olen aina pyrkinyt ajattelemaan että jokainen tehköön itse omat päätöksensä, itse tietävät kuitenkin oman tilanteensa paremmin, eikä minun ole syytä siihen puuttua.

Nyt kuitenkin jäin pohtimaan erään ( äiti ) ihmisen kommenttia siitä että hänen mielestään ei ole naisten tehtävä synnyttää ja ruokkia lapsia. Näin ajattelen itsekin, ettei ole naisten tehtävä PELKÄSTÄÄN synnyttää ja ruokkia lapsia, siis mikäli nainen ei tätä itse halua. 
Mutta nyt kyllä oma ajatusmaailmani vetää hieman solmuun. Myönnän että pidän hieman kummallisena kommenttia " en halua synnyttää koska alakerta menee pilalle " tai " en halua imettää ja pilata sillä rintojani " tai " elämäni on pilalla kun mahassa on raskausarpia, löysää nahkaa ja tissitkin roikkuu polvissa "
Ymmärrän nuo kommentit jotenkin lapsettomien suusta, mutta kun tuollaista tekstiä tulee raskaana olevan tai jo lapsen saaneen suusta pakko myöntää että hiukan ihmetyttää, ehkä jopa suututtaa.

Ja kyllä, minuakin harmittaa se että näin kaksi lasta synnyttäneenä ja imettäneenä, minulla on raskausarpia, vaikka painan lähes saman verran kuin alkaessani odottamaan esikoista, en suinkaan näytä samalta, ja muistan sen järkytyksen kun esikoisen imetys loppui ja minun suurin ylpeyteni, tiedän kuulostaa pinnalliselta, rintani, olivat sen vanhan, ennen raskuatta ison C:n tai D:n sijaan pienet B:t kyllähän se harmitti, ainoa kohta kehostani mistä olen pitänyt olikin nyt " pilalla "
Ja kyllä, voin myöntää että olen miettinyt että kun varma olen siitä etten enempää lapsia halua, voisin haluta kiristystä, ja ehkä jopa silikoonia.

Mutta kuitenkin aloin miettimään että olenko minä suvaitsematon ja vanhanaikainen kun olen sitä mieltä ettei äidin kuuluisi jättää imettämistä vain siksi mitä tekee rinnoille, kenelle nyt tekee kenelle ei..
Täysin eriasia on jos imetys ei onnistu syystä tai toisesta, ihan yhtä normaaleja ne " korvike-lapsetkin " on, en sitä sano, mutta kyllä se särähtää korvaan kun joku kertoo ettei halua imettää muutosten tai vaikka ihan senki takia kun haluaa olla " vapaa "