Hei vaan taas !!

Edelleen etsiskelen sitä unelmieni työpaikkaa, ja jälleen eilen löysin ilmoituksen sellaisesta, laitoin myös hakemuksen, mutta mahdollisuuteni siihen työpaikkaan pääsemiseen on ehkä noin yhden prosentin luokkaa, kuitenkin allalle ja niihinkin töihin haetaan henkilöä jolla on yliopisto/ amk koulutus, ja minä kun ihan peruskoulu pohjalta pyrin oppisopimuksella lähihoitajaksi.
Nyt vaan täytyy laittaa omat, ja lapsien sormet ja varpaat ristiin ettei päteviä hakijoita olisi montaa, tuolloin minulle voisi ehkä tulla mahdollisuus päästä edes haastatteluun.
Uskon että haastattelussa saisin itsestä paljon paremmin kuvan annettua kuin sähköpostitse, mutta sitten taas sen hakemuksen pitäisi olla jotenkin poikkeuksellisen hyvä jotta edes haluaisivat minut nähdä kasvokkain.
Tiedän että jos tuon paikan saisin kiroaisin konet kerrat työn vaativuutta ja rankkuutta, etenkin psyykkisesti, mutta tuo ala, ja ehkä etenkin tuo kyseinen paikka olisi juuri sitä mitä haluaisin " isona " tehdä.
Lisäksi uskon että voisin todellakin olla hyvä lisä heidän työyhteisöönsä koska voisin tuoda myös sitä " asiakkaan näkökulmaa " työhön, itse kun ole ollut hyvin samankaltaisessa tilanteessa itse nuorempana, kuin nämä paikan asiakkaat ovat. Tätä olenkin miettinyt että jos kysyisivät miksi juuri minä olisin hyvä työhön, niin kannattaako minun kertoa omista rankoista taustoistani pintapuolisesti, vai jättää kertomatta. Se kun saattaa joko viedä, tai antaa minulle mahdollisuuden, paikan johtaja voi joko pelästyä taustojani, tai sitten kokea hyväksi sen että pystyn asettumaan niiden lasten ja nuorten asemaan, tiedä sitten..

Tuossa työpaikka ilmoutuksessa ei harmikseni ollut mitään sulkeutumis päivää, eikä edes työn aloitusajankohtaa, joten en mitenkään voi varmuudella tietää koska ilmoittaisivat minulle mahdollisuudesta päästä edes siihen haastatteluun saakka, tai vaihtoehtoisesti etteivät edes harkitse täysin kouluttamattoman ihmisen palkkaamista. Tämän asian vuoksi laitoin erikeen pyynnön viestiini että vastaisivat jokatapauksesa, mutta niin olen aiemminkin laittanut, muttei pyynnöstä huolimatta ole vastausta tullut.

Nyt mietyttää jos harkitsisivat minun palkkaamistani että kaatuisiko koko homma siihen kun sanoisin että lapsille olen hakenut hoitopaikkaa vasta lokakuun alusta, eli tuolloin viimeistään voisin aloittaa ihan täysipäiväisenä, mutta tämänkin asian jo päässäni ratkaisin niin että mikäli kysyisivät koska voisin aloittaa kertoisin heille tilanteen, mutta sanoisin että esim viikoloppuja voisin alkaa tehdä vaikka heti, ja jos heillä tarvetta olisi niin koittaisin lapsille saada jo esim elokuun alusta hoitopaikan, kun varaus siellä on olemassa, ja tieto että meidän taloudesta kaksi olisi päivähoitoon tulossa, niin uskon ja toivon että heidän on siinä kohtaa järjestettävä se paikka elokuun alusta jos minulla jo tuolloin töitä olisi. - se haluanko itse viedä Junioria vielä ennen 1-vuotis syntymäpäivää hoitoon onkin asia erikseen, mutta toisaalta jos se ratkaisee minun työpaikkani niin kyllä minä sitten vien.

Tiedän, nuolaisen taas liian aikaisin ja luultavasti tämäkin työ jää minulta saamatta, mutta toisaalta, minkäs sitä haaveilleen ja toiveilleen voi..